sobota, 26 listopada 2016

fundament

Przeanalizowałem sobie te oszczędności i coś mi się nie zgadza. Te szacunkowe 27% oszczędności na m2 domu, to dla jakiego stanu wykończenia? Stan do wejścia na gotowo, można przyjąć ok 3000zł/m2. Czyli wg koncepcji oszczędzisz 810zł/m2. Przy domku 100m2, wychodzi oszczędności 81000zł. Z poprzedniego postu wynika, że większość oszczędności wiąże się z pracami ziemnymi, więc chyba gdzieś jest błąd. Koszt płyty fundamentowej, zwłaszcza że pewnie sam byś ją wykonywał, pewnie zamknął by się w 30000zł. Pozostaje różnica 51000zł. W tynkach i izolacjach taka oszczędność?w twojej koncepcji warto byłoby zastosować taki pseudo pomyjowy rekuperator . Chodzi mi o taki zasobnik na wodę szarą jaki ma nydar, ale z wężownicą z PEX lub PE w środku, przez którą przelatywałaby woda wodociągowa. Taki zbiornik warto osadzić wewnątrz fundamentów, ale poniżej posadzki. Zbierałby ciepłą, szarą wodę z całego domu. Sam bym tak zrobił, ale przy płycie to nie realne... Przy takim odzysku woda-woda wystarczy zastosować pc na wywiewie z reku - Ariston 110L nawet na rodzinę 2+2.Elewacje tak będziesz robił, zamiast tynków stelaże, wełna i kartongips więc nie widzę oszczędności. Na oknach w jaki sposób zaoszczędzisz? Same pakiety można stosować i ze styropianem w środku i na zewnątrz. W skali całego wykończonego domu do wejścia, zaoszczędzisz może 5%.chce taki dom budować za 5 lat ,a ja nie mam wyboru i muszę zacząć w tym roku,jak się da załatwić pozwolenie,a u mnie to nie tylko sam dom ,dochodzi staw i muszę przenieść słup energetyczny.Typowy projekt już się zmienia i dostosowuje do założeń .Szukając rurki miedzianej trafiłem na opis maty termoizolacyjnej Al-pianka-Al. Zastanawiam się czy taka mata nie mogłaby zastąpić foli paroszczelnej na styku styropian wełna i dodatkowo wzmocnić izolacje cieplną.To dobry pomysł ?. W nowej hali budowanej dla Audi ,w środku są pomieszczenia chyba dla kadry wykonane z regipsów .Dzisiaj zobaczyłem jak są tam zrobione stropy.Jest to konstrukcja z belek żelaznych na których położono blachę trapezową .Do niej od spodu i góry przykręcone płyty GK .Na górze jeszcze dwie warstwy jakiś twardych płyt .Po tym normalnie się chodzi.Opisuję to jako ciekawostkę ,może da się zaadoptować ten pomysł przy budowie domu. Tak czy siak mam nadzieję, że realizacja dojdzie do skutku, zawsze Być może popełniasz błąd bazując na kosztach budowy obecnego domu. Na pewno gdybyś budował swój obecny dom z wiedzą, którą masz dziś, zrobiłbyś to lepiej i taniej. Powinieneś zrobić kosztorys nowej koncepcji w dwóch wersjach: ocieplenie wewnątrz (ławy + eps na gruncie + wylewka), ocieplenie zewnątrz.(ocieplona płyta fund.). Pytanie zatem te 27% oszczędności na m2, to dla jakiego stanu, albo dla jakiej kwoty przeznaczonej na m2 domu?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz